Opel părea să îşi fi găsit investitorul, canadienii de la Magna. Însă, pe ultima sută de metri a apărut Beijing Automotive Industry Corporation, companie care oferă mai mult. Astfel BAIC pune pe masă 660 de milioane de euro pentru Opel şi cere mult mai puţini bani sub forma garanţiilor guvernamentale. Chinezii au cerut doar 2.64 miliarde de euro, în timp ce Magna a solicitat 4.5 miliarde.
Chinezii sunt însă mai tranşanţi atunci când vine vorba de planuri viitoare cu marca Opel. Aceştia spun că intenţionează să construiască o fabrică Opel în China, una în care se va investi 2 miliarde de euro. Acest demers ar avea ca revers reduceri de forţă de muncă la diviziile europene şi închiderea definitivă a fabricii din Antwerp, Belgia.
Negocierile cu Opel sunt însă în fază avansată şi canadienii speră ca, în ciuda contraofertei asiatice, să ajungă la o înţelegere până la sfârşitul acestei luni.